A Centrum Áruházak reklámjai

 A Centrum Áruházak Magyarország egyik legnagyobb áruházlánca volt, a Skála mellett. Az áruházlánc évtizedeken keresztül árulta termékeit Magyarország nagyobb városaiban. A Centrum Áruház vásárlói minden korosztályból, a munkások, a tanárok pénztárcájához igazodva, kinálták áruikat. Hirdetésük épp ezért napi- és hetilapokban jelentek meg, ellentétben a Skála Áruházéval. (A Skála Áruház hirdetett az Ez a divat újságban is.)

Az Esti Hirlap akkoriban rengeteg embert elért, emiatt itt rendszeres hirdető volt az áruház.

Szedres Marian manöken, a Centrum Áruház arca!

Kép: Szabad Föld, 1977. január-június (33. évfolyam, 1-26. szám) – Az évek során számos hirdetésük jelent meg, több hölggyel. Szedres Mariann a reklámarca lett. Vele hirdettek a kampányokban, ünnepekkor egyaránt. Hugai István pedig a férfi reklámarc volt. Aki 1976-ban követte az újságok hirdetéseit, találkozhattak ezekkel a régi reklámokkal. Összeállításunkban nézd meg ezeket húsvéti, tavaszi, nyári, őszi és téli reklámokat, az áruház ugyanis ilyenkor különböző reklámokat, több helyen is megjelentetett.

Kép: Képes Újság, 1977. január-június (18. évfolyam, 1-26. szám)

Kép: Képes Újság, 1977. január-június (18. évfolyam, 1-26. szám

Kép: Élet és Tudomány, 1977. január-június (32. évfolyam, 1-25. szám) – ,,Feleség (Centrum-reklámok) Társadalmi megítélés szerint létezett az erkölcsös és erkölcstelen nő, követésinormamintaként pedig leginkább a szomszédasszonyok, illetve a munkatársnők szolgáltak.20 Férfiak tekintetében voltak a „rendes udvarlók”, akikből remélhetőleg majd jó férj lesz. (Az számított jó férjnek, aki rendesen dolgozik, hazaadja a pénzt, nem iszik, nem veri a feleségét stb.) A másik kategória pedig a „veszélyes udvarlók” voltak, akik „csak azt akarják”.21 A férjezett nő tisztességesnek számított. Ezt a prototípust szólította meg a Centrum Divatcsarnok, ahol a vásárlás az egész családnak ideális. Apa: mert a belvárosban van, anya: mert itt mindent megtalálsz, nagylány a divatos „cuccok” miatt, nagymama az udvariasság miatt és a legkisebb, mert itt ő is mindig talál valamit. 22 Reklámarca Szedres Mariann, a gyönyörű egzotikus arcú modell.” – Kovácsné Magyari Hajnalka – Nőábrázolások a magyar és román államszocializmus éveinek reklámtermékeiben.

Kép: Képes Újság, 1976. július-december (17. évfolyam, 30-52. szám)

A nélkülözhetetlen ajándékvásárlás a Centrum Áruházakban Hugai István modellel

1978. Esti Hírlap – Szedres Mariann a Centrum Áruház reklámozása előtt, és utána is manöken volt.

Források: Arcanum, Wikipédia